Dzień na Bohol, Filipiny

To nie koniec pobytu na Filipinach ….. kolejny dzień  spędziliśmy  z przyjaciółmi  na wyspie Bohol.

Z Cebu dopłynęliśmy łodzią do portu w Tagbilaran, tak jak pokazuje czerwona linia na mapce 🙂

Na miejscu wynajęliśmy busa i pojechaliśmy na wycieczkę w kilka miejsc na wyspie ….

Czekoladowe wzgórza

Chocolate Hills są zbudowane z wapiennych wzgórz na skutek wietrzenia skał przez okres wielu milionów lat. Złożone  z dużej grupy pagórków w kształcie stożków al`a kopiec kreta.  Swoją nazwę uzyskały dzięki kolorom jakie przybierają (od zieleni po pomarańcz i ciemny brąz). Na całym obszarze znajduje się 1268 kopców o wysokość od 30 do 100 metrów.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Miejscowa legenda głosi, że wzgórza powstały  w wyniku walki dwóch zwaśnionych ze sobą olbrzymów, którzy rzucali w siebie skałami. W innej legendzie olbrzym Arogo zakochał się w śmiertelniczce, dziewczynie o imieniu Aloya porywając ją do siebie. Ona odrzucała jego zaloty i w krótkim czasie zachorowała, po czym umarła. Zrozpaczony Arogo płakał za nią, a z kapiących łez utworzyły się wzgórza.

Niestety w 2013 roku Czekoladowe Wzgórza zostały zniszczone przez potężny tajfun, który uderzył w Filipiny ….. Yolanda! Zorane ogromną kosiarką … poniżej widok na wzgórza z góry oraz zrujnowane miejsce widokowe.

(podczas kolejnych wakacji na Filipinach spotkałam się ze śmieszną reakcja na moje imię … jeden z panów stwierdził, że nigdy o mnie nie zapomni!)

Bez_tytułu_3
żródło: philnews.ph

Butterflies & Tarsier Centre

Simply Butterflies Conservation Center – Poblacion, Bilar Bohol, Philippines

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Na początek krótka lekcja o motylkach i tym podobne 🙂

Od gąsienic po kokony i motyle  ….. świetne miejsce polecam!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA W tym samym miejscu znajduje się konserwatorium tarsierków…. małych małpeczek!! Trzeba uważać i zachować ciszę …. ciężko jest tez zrobić zdjęcie ponieważ jest tam duszno i parno 🙂

2012-05-17 11.49.56P1000581P1000587

Z początku nie wiedziałam gdzie je szukać, myślałam, że są większe!!!! A to takie ociupinki mniejsze od liścia!!! Śliczne!

Restauracja na rzece czyli RIOVERDE FLOATING RESTO

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAWstęp na łódź był 30-35 peso …. otwarty bufet i jesz co chcesz i ile chcesz. Łodzie świetne, szczególnie ta z żółwiem wygląda bombowo.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

PRONY BOHOL PYTHON

Żeby było mało …. pojechaliśmy dalej zobaczyć przejedzonego Pytona.  Dają mu specjalnie dużo do jedzenia by przypadkiem nikogo z głodu nie zjadł :p

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Baclayon Church & Museum, Central Visayas

Najstarszy kościół w tym rejonie. Jeden z najstarszych w Azji. Wybudowany w 1595, ale jego obecna postać powstała w 1724 roku zachował hiszpańska architekturę. Kościół zawiera muzeum a  niektóre relikwie pochodzą z poczatku XVI wieku.  Obok znajduje się dzwonnica sięgająca 21 metrów.n Ludzie wierzą, że  na zewnętrznej ścianie kościoła widnieje odbicie twarzy Ojca Pio.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAjakby tak popatrzeć, to faktycznie tak wygląda … ale wiarę w to pozostawiam w bez komentarza 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERAW poprzednim poście o Cebu pisałam o podbiciu Filipin przez podróżnika Magellana oraz o jego następcy Miguel López de Legazpi.

Statua López de Legazpi z Datu Sikatuna w Tagbilaran , Bohol. Jest to  miejsce, w którym  miał miejsce sojusz krwi.

No i co … Filipiny to nie tylko byczenie się na plaży i pływanie w błękitnej wodzie :))))

11 myśli na temat “Dzień na Bohol, Filipiny

1. Pięknie 🙂 pozdrawiam z Cebu City, lubię „popatrzeć” na to miasto oczami innych. Mała uwaga Czekoladowe wzgórza zniszczyło trzęsienie ziemi, którego epicentrum było właśnie na Bohol. Jakoś tak 2 – 3 tygodnie później był tajfun, którego ulewne deszcze zrobiły resztę. Dzięki zapraszam ponownie…

Polubienie

2. O matko, za żadne skarby nigdy w życiu nie dotknęłabym takiego pytona :O Chociaż na codzień wcale nie boję się węży, ale taki to jednak przesada 😉

Poza tym piękne te Filipiny, liczę na to, ze w niedługim czasie odwiedzę ten kraj!

3. Będąc na Palawan musicie wybrać się do El Nido … widok zapiera dech w piersiach. Ja właśnie zaczynam topik o drugim pobycie na Filipinach…. właśnie Palawan & El Nido + ślub na Boracay. Na El Nido wynajęliśmy na cały dzień łódź … było przepięknie!!!! Pływaliśmy w ślicznych lagunach :)))) Obserwuj i czekaj, topik już niebawem … ps. zatrzymujecie sie gdzieś w tranzycie … ja skorzystałam z opcji tranzytu 96h w Chinach bez vizy i wyskoczyłam posadzić tyłek na Murze Chińskim 😉 Polecam!!!

Polubienie

4. Wygląda super! Ile byłaś na Bohol i czy to wystarczyło? Jedziemy na Filipiny w lutym i w związku z tym mam pytanie. Jak miałabyś wybrać, to które wyspy byś wybrała na 3 tygodnie? My planowaliśmy takie miejsca jak Donsol, Bohol właśnie, Palawan i chyba już na nic więcej nie wystarczy czasu 😦 Ale może masz jakieś inne ulubione i okazałyby się ciekawsze od tych co napisałam 🙂 Tylko, żeby nie były bardzo turystyczne, proszę 😉